Wednesday, February 6, 2008

abc123

Welcome back irna...Dh dkt raye cina rupenye...Skrng ni baru je malam selasa tp area2 dkt rmh aku ni sume dh start bakar mercun dh...Nasib baik pukul 1 diorg stop main kalau x aku xleh tdo la..

Tahun ni klu ikut calendar cine thn tikus...(: <= . Kwn2 aku yg chinese kate thn ni x brp "ong" sgt la except utk org2 yg lahir dlm thn tikus...Aku pn x tau btl ke x...Tp yg aku rase best dlm chinese punya perayaan mooncake festival la...

Kat sekolah lame aku dulu diorg sambut mooncake festival ni (seingat aku dlm bln 9)...Dining hall kitorg akan serve satu makanan ni..Makanan ni mcm pulut,warna coklat-coklat mcm kicap cair,ade diced chicken,asparagus dgn ape2 benda lg + name makanan ni aku sndiri pn x tau..Bende ni mmg sedap..Kalau makan 1-2 round mmg best la..Tp ble dh msk 3rd round aku dh start rase pening sbb muak sgt...Kuih bulan aku x mkn la, takut x halal lak..

Ble dh mlm,dkt2 pkl 8 plk sume org gather dkt parking area dpn administration office...Masing2 bakar diorg punye lantern...Aku tgk aje la,x join pun...Antare byk2 lantern, diorg ade bakar jenis yg mcm hot air balloon tu..Bg aku yg tu la paling best antara byk2 lantern sbb nmpk smart ble die naik slow2 lps letak lilin dlm tu..

Lps tu ade wayang,dedication limau,coklat,free gift(mesti la limau aje) dgn ape2 lg lah..Bg aku mooncake festival kat sekolah aku mmg best la sbb dedication coklat2,dpt stok buah limau buat snek kat bilik n yg paling penting sekali perut aku mmg confirm penuh sbb diorg ade serve byk lauk2 special mcm ayam dsb...

Ok.

- - zaki - -

0 comments:

 
;