Wednesday, March 25, 2009

A Question in Mind

Salam.
Oh, before I forget, let me write my name so that no one ponders who I am - Khai

Aku nak tanya, apa guna buat blog selain menulis diari supaya satu dunia bleh baca and kita boleh marah orang tu sebab baca diari harian kita?

Kalau ikutkan, blog yang kita cipta ni memang takde masalah, sebab kita guna utk get together, baca news pasal ape yang kita-kita sedang lalui. Blog kita ni ialah satu blog group, maka memang terserlahlah gunanya.

Tapi yang buat blog persendirian ni, aku nak tanya, apa tujuan utama kau orang start buat blog? Tak, aku bukan nak komplen, memandang rendah, mengkontroversikan atau cakap korang nih emo sebab tulis diari soh orang baca, tak. In fact, aku sendiri nak start buat blog, tapi aku tak nampak signifikannya tulis sesuatu yang aku secara jujurnya, aku fikir private and taknak orang tau, tetapi didedahkan kepada dunia.

Adalah kerana aku seorang yang 'berjiwa seni', aku terfikir untuk buat satu web page untuk ku upload apa saja yang aku conteng, kerana bagi aku deviantart.com hanyalah tempat utk aku post benda yang siap je. And, kau takboleh nak ikut suka kepalahotak main cakap benda benda yang sensitif sebab bila bila masa je kau boleh kena ban. Bila dah kena ban, artwork kau semua hilang. Erased. Lagipun DA is a bit limited selagi kau tak beli subscribtion yang mahal gile. [RM 17.97 billed every month].

Nak jugak 0.97 sen tu. Mat saleh mat saleh..

Aku tengok, kalau nak buat web page tu sangat tedious. Hyper text, nak cari host, ade yang free, tapi penuh dengan adds, nak cari domain name, bandwith lagi [don't direct link, save bandwith]. Pastu ade tu orang cakap kalau ko nak webpage sebab nak upload banyak gila mende, lagi elok kau bayar, save webspace, kalau just sebab syok sendiri, yang free pon bolehla.

Berbaloi ke?

Ntah la wei, aku tak faham. Internet ada webspace ke?

0 comments:

 
;