Sunday, June 15, 2008

Khai

Petang tadi, aku try bawak kete savvy round round ngan bapak aku, sebab nak belatih, especially parking sengal tu. So, lepas dah drive on the road, aku bawak ah gi kawasan pasar malam yang lapang dan takde orang langsung and buat parking guna 'imaginary tiang', ngan 3-pointer skali.

Then, aku nampak ah asap hitam banyak gile berkepul-kepul. Sebab rumah aku ni kat kawasan kampung, open burning ni bende biasa, so, aku buat kagum ah, "Wah, diorang bakar apa eh hitam camtu? Aku bakar rumput pun tak hitam camtu, putih je."

Lepas dah main main ngan 'imaginary tiang' cam 6-7 kali, ade la beberapa bijik kete datang.. so, aku ingat diorang nak set up pasar malam (sbb diorg bawak anak bini skali), aku pun just buat taktau je la. Tapi semua orang cam ulang alik kat asap tu je. Then, lepas beberapa saat, dekat 5-6 kete datang. So, mmg something is up la XD. Pastu ade ustaz tu sapa ayah aku, and dia kata ade rumah terbakar. Patutla asap hitam gile.

Tempat tu dahla kawasan kampung, jalan kecik, semua orang berlatih side parking tetiba ngan aku. Lepas dah ramai sgt tu, bapak aku ah kena drive. Ramai gile orang just tetiba nampak asap tu, gi bawak kat tempat lapang tu, parking and kuar kete ngan anak2 skali menikmati permandangan asap hitam [Kalau bukan sebab dia bakar rumah orang, aku nak komen yang asap hitam tu cantik :D.Rugi takde handphone kamera]. Time tu la, semua bawak keta ngan motor cam sengal sengal, lagi lagi motor kalau pompuan bawak, 3 orang skali atas motor tu, melelong-lelong. Aisey...

Lepas aku dah balik rumah, baru kedengaran bunyi bomba [ atau ambulans, entah <-- cannot differentiate]. Time tu asap dah mati dah.

In the end, aku tak nampak pon rumah yang terbakar tu. Ramai gile orang busy body ngan makcik pakai baju kelawar, ngan budak pakai singlet la; nak masuk berita kot. :D Kalau ade gambar kete savvy dalam berita pasal rumah terbakar kat Sg Ramal, keta aku la kot XD, but thats unlikely to happen.

0 comments:

 
;