Thursday, April 3, 2008

HAIzz..dunia skang

isu semasa
well.. ade gak ek yg brd d ambang dilemma saat2 ni.. aku rasa,better ikut ckp parents la.. nnt derhaka..dorang lbh dlu mkn garam n taw byk lg dr kita.. so mgkin dorg pk apa yg dorg bg tu is the best 4 u..

psl "chance" atau peluang ni.. mungkin la tu once in a lifetime dpt tajaan,scholarship,etc sume2 tu... but for me.. kat mana2 pn.
.tecampak ke tejatuh ke kat mana2..dun wori.. rezeki tu ada kat mana2..kita je x nmpk..

mungkin ko xdpt g ove c sbb Allah da ttpkn yg rezeki ko ade kat cni..
lgpn kita x taw kn nasib kita kat negara org..pandai2 mana pn,manalataw dok sana skali result anco truk,byk pengaruh,xdpt blaja ke.. n last2 xgrad,buang duet mak bapak je..n jd mcm genius student malaysia dlu, SUFIAH..tah mana die skang ek..syg je

hiburan
aku ada dpt lgu..xtaw la baru ke lama..tp best..tajuk xtaw..tp singer die Darin Zanyar klu x silap aku..sape tau angkat tgn ek =.=" nsem gk mamat ni



agama
aku da tgk film pendek FITNA yg s*** tu.. mmg haram jadah a dorang tu,guna ayat quran n buruk2kn islam thp gaban..n konon islam ni mmg terrorist abes..siap tunjuk lakaran gmbar NABI MUHAMMAD s.a.w yg kat atas serban beliau ada bom yg nk mletup

ni mnjejaskn imej islam scr drastik d mata org2 kafir n njauhkn dorang lg kpd islam..
n ntuk org islam yg kurang imannya plak..mmg akn sng terpengaruh dgn bnda2 tu.. so aku arap korg jgnla jd sala sorg dr mereka
..

http://en.wikipedia.org/wiki/Fitna_(film)




ni lak pengarah,penerbit,penulis n sgala2 bapak ntuk pilem gampang ni..



0 comments:

 
;