Friday, April 11, 2008

BABI

warning : aku bukan nk mencarut =.=" tp mmg nk ckp nama itu menatang

k..ntuk mmber2 aku yg dok slgr.. mesti tgh resah gelisah dgr cite psl kerajaan nk wat ladang ternakan menatang pink ni kat sepang 100juta tu kn kn kn (or korang mmg x kisah lgsg)

well aku xmaw komen pasal tu.. sniri maw pk la..

tp sian kat babi2 yg slalu dilemparkan hinaan2 n tohmahan tnpa simpati oleh masyarakat especially kat BolehLand ni..hehe..apala sala die ek diwujudkan kat dunia ni T.T bukankah die juga mmpunyai hak asasi n kebebasan ntuk menyambung idup dan menyara kluarga2 nya? LOLZ =.="

k,lupakan episod bersamamu tu td..
senanya babi ni menatang yg cerdik gk ape, lg senang dididik dr babi yg down syndrome atau kucin n anjing..xcaya? cayalah.. just die ni pengotoq n loqlaq sket..tp apa2 makhluk dlm bumi ni pn ade kebaikn n keburukn gk kn..

well.. aku bukan nk bekap babi smata2 sbb kaler die je pink..aku xde terlintas pn nk tubuhkn persatuan babi semalaysia =.=" tp aku nk kita, n sluruh rakyat yg antibabi ni supaya open up ur mind sket..kalau kita gado2 ngan cina.. or bersikap pekauman sgt ini akan memcahbelahkn rakyat malaysia yg berbilang bangsa ni..think for the future..xkn nk gado sbb babi?

n kalau korang pk balik,nape org2 cina je dikutuk2 sbb mkn babi, xnk lak pk yg mat saleh,org rusia ke,myanmar ke,jepun ke.. yg korang puji sgt2 tu n mnjadi idola tu, xmkn babi?well tlg ah sket, kalau korang g ove c tu, sepah2 restoran x halal sebab ade BABI ni..so salah die ke sbb jd peveret?



hurm.. babi dlu kan salah satu menatang yg diselamatkn dlm kapal NAbi NUh a.s...so tgkla,terbela gak martabat n maruah babi..da la die yg tlg bersihkan kapal2 tu dgn mkn2 tahi2 menatang len kat ctu..

nasib babi kat malaysia ni mmg sadis n pathetic gila.. dala idup diselubungi penghinaan.. patu lps mati pn kene kutuk2 lg dgn mereka yg x memahami..cube korang tgk kat ove c.. ladang babi,sume berseh2 je..ade sistem yg bgus jaga babi2 tu.. dipelihara dgn kaseh sayang n xdk pnderaan fizikal n mental dilakukan sbb dilindungi.. (pejuang hak asasi haiwan seperti PETA)
tpkat cni, bkn kata babi, anak seniri pon org dera..


kalau nk ternak babi tu, ternak la elok2.. kalau korang ternak sayur bayam pun.. kalau x jaga rumput rumpai kat skeliling kebun tu..mmg komfem kebun tu penuh semak n lalang btolx? so ternak la babi secara ternakan intensif yg dilakukan kat luar negara..nk buat af ade duit..tp nk suh alam berseh..atau nk derma kat bersamamu xdk plak aih.. sed
ar2 la diri..

http://en.wikipedia.org/wiki/Intensive_pig_farming



hurm..aku da lupe la nk taip ape lg =.=" ni smua gara2 termakan smut la ni <-- dasar org kita,da tersepak batu,salahkn batu sbb ade kat jln hehe.. k a,apa2 pn aku arap korang dpt ape msg yg
aku try smpaikn walaupon aku byk mengarut..


aku xletak gmba sebenar menatang ni sbb aku pn x sanggup tgk idung die tu =.=" geli lgpon aku xnk mencemarkan kesucian blog ni..hehe

ah.ni lg satu warning!!

tiada satu pun daging babi yang halal di dalam dunia ini, walaupun disembelih dengan nama Allah dan putus pula urat merih babi tersebut. Baca Bisimillah sebelum makan babi pun tetap haram!

so,beware!!






petikan ni terilham melalui website yg aku xigt katne =.=" tp ditokok tambah oleh buah pikiran aku sniri n ape yg ada dlm pala otak aku..

hurmm

nasihat : bg pencarut tegar, kurangkn kemencarutan korang especially "babi" ni.. sbb mmg x sopan =.="

sori..kalau aku ,mengguris ati korang kalau rasa aku terlampau byk mencarut dlm ni T.T ataupun mlukakan mana2 pihak yg terlibat scr lgsg n xlgsg.. serta babi2 sekalian..



0 comments:

 
;