Tuesday, September 22, 2009

-undefine-

Pada satu hari yang dulu2,

Terdapat seko mini moz duduk dlm pokok kayu sorang2..

Bila org dtg mlawat je, dia kata..shoo22..!! xmaw jumpa sesapa!!

Mini moz xmaw bukak pintu pon..sbb dia kata aritu kat aku, bnyak sgt ancaman kat lua

Pada satu hari yang mendung,yang nk ujan la kiranya ni..

Ada seko mr x dtg kat pokok kayu kampong halaman mini moz...


Send someone to love me
I need to rest in arms
Keep me safe from harm
In pouring rain


*knock2*

Mini moz : oit,sapa kat lua?

En x : saya!!

Mini moz : Owhh..mood?

En x : x ok!!


Mini moz bukak sket pntu nk tgk kat lua


Mini moz : ha! Ada apa bleh sy bntu di hari yg mendung ni?

En x : hmm..atiku semendung hari yg nk ujan nih..nk tumpang berteduh jap bwh pokok ni bleh?

Mini moz : okay2..jgn buat sepah ek,nnt ibu marah!

...

Sejak haritu..Hari2 En x dtg saja2 singgah dan bercerita2 smbil dok bersimpuh mcm daqai depan pokok yg mini moz tinggal tu..mini moz pon bukakla sket2 pintu sbb nk dgr citer dan gossip yg dismpaikan..

...

Hari2 berlalu dengan-xtau-la-nk-kata-pntas-ke-lembab-..

Minggu bertukar bulan..dan selanjutnya


Pd satu ari..

En x : Mini2, ko tau apa status aku apa?

Mini moz : Tatau..duda aa?

En x : Pndai2..status aku.. terbuang..

Mini moz : Ooo..baru pes time dgar

En x : Status ko ape plak?

Mini moz : Aku invisible mode..invicible pon bleh

En x : Owh!!.. biasa da dgr tu

I've become much too good at being invincible
I'm an expert at play it safe and keep it cool
But I swear this isn't who I'm meant to be
I refuse to let my life roll over me

Mini moz : =.=”

Mini moz : En x kenapa kalau ko dtg sini je, ari2 slalu mendung?

En x : oo.. sbb aku kesedehan, aku ditinggalkan!

Mini moz : Hurmm.. jgnlah mcm tu..ko x seharusnya besedeh lama2! Idop kena tabah,bnyak dugaan!

En x : Hmmm..da bnyak kali tabah.. tp kali ni tabah x setabah aku nk kekal tabah..

Mini moz : Erk..jgn mcm tu, aku tau apa ko rasa-kot.aku penah kena tinggal gak! Yay!! Kita seri la..

En x : Oo ko kena tinggal gk ke..

Mini moz : Ha ah..pastu aku givup bnyak bnda dan putus arapan kat org..aku pn mls bukak pintu umah ni lgsg kecuali time ari ujan

I would have given you all of my heart
But there's someone who's torn it apart
And he's taken just all that I have
But if you want I'll try to love again
Baby, I'll try to love again, but I know...
The first cut is the deepest

En x : Nape time ari ujan?

Mini moz : Sebab ari nk ujan langit lawa :p

En x : oo..kira aku dtg tepat pd masa la ni?

Mini moz : Btol2 x dinafikan..

En x : Ko tau x, langit ni sentiasa je lawa..bila2 pon..tu smua mind setting ko je tu..kalau kita kata lawa, dia akan lawa la..

Mini moz : oOo..cmtu pon ada ke mind setting..so kalau cmtu, kalau kita kata sedeh, kita sedeh la kan! So ko jgn la sedeh2 lg pasni!kita pk happy je!

En x : Ok2..kita make deal lah..ko kopak je pintu umah ko ni so ko leh tgk langit yg lawa hari2... aku lak tuka pikiran nnt hari2 aku nk pk happy2 je .. :P bleh kan cmtu!

Mini moz : Bleh!! Yay!! Kita smua akan happy!


*pintu rumah dirobohkan*


En x : Okay, skang ni mini moz, aku kena balik lah.. mungkin org yg tinggalkan aku tu yg ditinggalkan aku..aku rasa tu smua mind setting aku je..jadi aku kena balik.

Mini moz : Eh..nak balik da ke?

En x : Ha ah.. nnt kalau ada masa aku jengok2 la kau secara berkala.

Mini moz : Okay!! Aku tunggu kau dtg bila2 pon..sebab pintu umah aku pon da roboh..

En x : Orite..tata..^-^”

Seperti yang xdijanjikan,purnama demi purnama..mini moz disahkan mnderita sakit sbb pelbagai wabak yg disebarkan melalui pintu-rumah-yg-terbuka.

namun begitu, pintu umah terus dibukak kali ni sbb dia malas da nak main nyorok2 n playsafe.

So let me feel, I don't care if I break down
Let me fall, even if I hit the ground, and if I
Cry a little, die a little, at least I know I've lived
Just a little

dia masih bergantung harapan yg satu hari,langit betol2 akn lawa ..bagai bulan jatuh ke riba..tp masalahnya bulan pon xnk layan dia dah


Waking up to find another day,
The moon got lost again last night.
But now the sun has finally had it's say,
I guess I feel alright.

suddenly,

Malam tu jugak mini moz kena baham ngan rimau sbb pintu umah xttp =.=”

aiyookk..

T,T takziah diucapkan..

mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dalam hidupmu, dalam hidupmu

En x idop bahagia aman sentosa setelah menerima nasihat untuk happy slalu dr mini moz..


If anything should happen, I guess I wish you well


-tammat-

morale of the story :
hidop kena buat baik dan sentiasa tolong orang....xkirala betapa teruknya kita rasa
mungkin satu hari kita plak kena minta tolong kat org lain? :)

*cerita ni hanya sesuai tuk kanak2 dlm lingkungan umo adek2 aku*

karakter mini moz asek kena bahan ngan aku je,mati tah berapa kali tah tp xmati2 gak..stat dr harini, watak mini moz da ditamatkan riwayatnya sbb dia pon da kena mkn ngan rimau..amin

Owh,maaf lmbat sket wish..

Tp better ada dr xde lgsg kan?


سلامت هاري راي عيدالفطري ...ماءف

ظاهير & باطن

0 comments:

 
;