Thursday, January 31, 2008

alop!

pergh ngantuknye pagi td. (maksud gue pagi smlm 30 jan) Mana x nyer gue stay up smlman demi citer thiller kt tv indon! start kul 11 lebih.. kat rcti, tajuknyer WRONG TURN.. pergh cuak gak tgk seorg. adik2 gue x leh teman sbb sek. ntah naper ntah mlm td tahan btul mata gue ngadap tv. lepas abis citer tu tgk citer channel sctv plak (indon gak), citer cina btajuk FATAL CONTACT. pergh, nasib baik diorg x alih suara kali ni sbb kbykn filem yg ditayang kt channel indon slalu kne alih suara jd indon.. hampeh! gue btul2 truja tgk citer ni...

citernyer pasal seorg juara kung fu dunia ni ditawar blawan utk satu pjudian haram. mula2 dia tolak tp disbbkn nk impresskn sorg awek kt tmpt keje dia nih, dia terima. klu korg tgk dia lawan, pergh... kecut perut. bayangkn... smpai koma lawan dier, dia lawan rilek jerk, x de cedera parah lgsung! tp yg bestnyer dia nih baaiiiikkkk giler! dia x srg slagi lawan dier x serg dia dulu. terharu gue dibuatnyer...

lg satu yg bestnyer pasal mamat nih, dia ske giler senyum (ensem giler!!!). n bila dier snyum gue tringat kt seseorg. gue x tau la... tp gue rsa dier mmg seiras giler ngn faizal AF4. (pndpt gue je)... tp yg sedih nye psal citer nih adlah endingnyer, sad one lah... gue mmg x sangka... dlm satu fight ni, bos dier suruh dier kalah. mula2 dia xnak, tp akhirnyer trpaksa sbb pacarnyer diculik bosnyer tuh. dia msa tu hmpir2 mng, tp dier sngaja hntak kaki dia kt bar besi... kakinyer patah n dia kalah.

dia masuk hospital n sejak tu cewek dia start mjauhkn diri. akhirnya cewek tu ditemui mati, bunuh diri (lompat dr balkoni hospital). si hero sangka aweknyer bnuh diri dsbbkn bosnyer, lalu dia pun serang bos dia n konco2nyer. sblum smpt bosnye ditikam olehnyer, bos dia dedahkn segalanyer.... flashback... lpas si hero tolak tawaran si mafia tu, awek tu kejar mafia tu pastu twarkn diri utk pujuk si hero join fight tu. sbg balasan, mafia tu kna bayar dia...

(kembali ke masa mafia nk kna tikam) si hero mjerit x percaya n try tikam balik. pd masa yg sama polis dtg, n si hero tewas di tgn polis2 tu (kna tembak kt kepala; pergh real giler...) pd msa yg sama gak kt bilik mayat hospital, mayt awek tu x berenti-renti menangis, cuak+terharu gue! rupa2nyer awek tu byk pngalamn pahit, ect. kna rape ngn bapak tiri, asyik kna dera, mak kena seksa, miskin giler (bayangkn umur 12 tahun baru ada selipar)... mmg sedih citer tuh...

yg gue salute psal citer ni adlah moral story nyer...
1. jgn slalu buruk sangka: si awek tu mula2 gunakn laki tu utk cari duit. dia pura2 je ske kt laki tu, sbb dia rsa smua laki sama (jahat). in d end dia dpt tau laki tu btul2 ske dia (sbb laki tu sanggup pura2 kalah utk slamatkn dia). oleh sbb rasa brsalah tu, dia bunuh diri.

2. jgn ske guna jln kotor utk dptkn duit: slain citer psal hero n awek dia tu, awek dia ada sorg kwn pompuan. si kawan ni sanggup jualkn tubuh dia utk dpt duit. pd akhir citer, dia akhirnyer brjaya istri simpanan sorg mafia yg kaya, tp dia x bahagia...

3. cintailh seseorg manusia biasa itu berpada-pada: krn cintanyer, si hero sanggup langgar prinsip hidupnyer n join underworld. akhirnyer dia mati dgn tragiknyer. gue mmg trharu klu tgk hero cam ni kt filem, mmg salute habis! tp in d real world, jgnlh korg sanggup gadaikn maruah, diri, keluarga n agama demi cinta yg belum pasti. tp gadaiknlh segalanyer demi cinta YANG SATU.

tu jelah moral yg bleh gue tngkap dr citer nih. tringin nk tgk balik citer ni, lg2 masa scene street fight diorg. (gue enjoy tgk action in film je, x gemar tgk kt real world, so gue seru! jgn sesekali korg tiru aksi2 yg ditayangkn di rumah... sekian trima kaseh!!!)

ehmm, nmpknyer kali nih bleh tahan pnjang gue taip. hehe. (thanx for ur 'compliment' hilmy...). nak kata stakat ni je gue tulis... cm berat hati plak, sbb byk lg nk citer...

pagi td... (mksudnyer 30 jan).. gue tertidur dpn tv masa tgk tyra bank show n trjaga sbb bau nasi goreng mak gue (kira2 kul 6) oleh sbb x ckup tido, gue decide nk tido balik. gue rasa sharp kul 0710, mak gue kjut, katanyer nk kluang, pesan gue jgn lupa bukak pintu klu adik gue balik nti. gue mamai2 lg masa tu, tp masih lg jelas pndgran gue...

"agh, umi nk gi kluang, ayah urul mniggal, accident. niggalnyer mlm td, ni umi nk pegi kluang. jg luper bukak pintu klu adik balik nti. apik x bawak kunci," mak gue kata...
"hah, ye..." gue jwp (mmg mamai giler!)

akhirnyer gue baru dpt common sense biler trjaga balik kul 1000. pergh, mmg x sangka! ajal maut di tgn tuhan... ayah urul yg umi gue mksudkn adalh suami cik nini gue, adik ipar umi gue. so gue harap korg bleh skali sdekahkn al-fatihah buat arwah pak cik gue... al-fatihah...

"Orang yang bijak adalah orang yang slalu mengingati mati..."

tu je dr gue.. daa... salam...

0 comments:

 
;