Monday, January 21, 2008

alop!

kabare? kabare? gue waras...trimas trimas!

wah.. ni first time gue tulis di cni nih.. thanx to irna n d gang sbb wujudkn sambungn slambook 516. n thanx to hilmy sbb kasi tau. caiyo caiyo!

cuti ni xde bnda sgt yg gue buat.. stakat gmukkn bdn... rosakkan mata... buat taik mata... slain tu, gue juga trpksa & memaksa diri mjadi bibik di rumah (scr officialnyer bermula dr hari pertama cuti sekolah thn lalu). hahaha... padan muka gue. tp kerja gue gampang sih.. hanya perlu nyuci pinggan, nyapu nyapu, sidai baju, gosok baju n kopek bawang putih. klu memasak.. teori dh blajar dh, praktikal je blum. hahaha..

duduk kt rmah makin membuatkn mata gue brtmbah power. bayangkn setiap mlm gue tido paling cepat pukul 1pg, klu plg lewat... agak-agak jelah... ni disbbkn pengaruh tv ah ni. godaannya lebih kuat n menjadi-jadi brbnding masa lalu disbbkn faktor 'baru habis spm'. dvd yg bertimbun juga turut mnjadi punca gue slalu 'stay up' smpai subuh.

brcakap pasal dvd, gue mau sarankn beberapa cerita yg boleh jd tontonan umum pd 'hari yg cerah utk jiwa yg sepi' (ni tajuk lagu baru peterpan). stakat ni gue dh habiskn lebih drpd tiga cerita dlm masa nih. antaranyer:

-coffee prince no.1: crita korea. lebih kurang tema hanakimi tp x sama. ada sorg pompuan nih (heroin)sejak kecik mmg tomboy. satu hari dia ditawarkn utk jd boyfren bg sorg laki ni (hero). lelaki tu dijodohkn dgn beberapa org pompuan, oleh sbb x nk kawin wt masa tu, dia blagak gay. mmg klaka. 'coffee prince' tuh nama kedai kopi yg prlu diuruskn oleh lelaki tuh. best crita nih, gue gerenti! rating:9/10

-yu hee the witch: korea gak. tgh tayang kt 8tv skrang (isn-jum, 8.30pm). crita ni bleh tahan. menarik n lain drpd yg lain. sbb biasanyer heroin tu msti innocent n baik giler tp crite nih heroinnyer.. fulamak kejam giler lgi2 bab mrendah-rndhkn org. tp bg gue watak trjahat adalh hero sbb sanggup dier tinggalkn kekasihnye yg cun n baik hati demi si heroin. wlaubgaimnpun, tarikan utama crita ini ialah 'chef johnny croooger' yg dilakonkn oleh daniel oh. pergh, bg mereka yg minat kt cowok2 kulit putih yg ganteng2 n keren2, perlu tgk! rating:7/10

-attention plz: ni plak crita jepun. gue sarankn crite ni kpd smua gadis2 yg rock n tomboy sbb x mustahil sorg rockers bisa jd 'preety woman'. tema crite ni simple iaitu prjalann hidup sorg gadis rockers mniti ranjau dan onak duri demi mjadi sorg 'cabin attendent' (pramugari). best, must watch! rating:9/10

-hotman 2: klu tgk tjuk msti pikir memacamkn? hotman kt cni sbnarnye brmaksud lebih kurang family manlh.. temanyer kekeluargaan (my fave theme). msti tgk! malas nk ulas2. gue x prnh tgk hotman 1st, tp rsnyer ke'best'annyer lebih kurang sama. gue harus akui (loe smua juga prlu sih) yg kbykan crita jpn mmg sering mnyetuh hati perasaan dan sanubari (slain sesetgh crita hindustan). bg pminat gto, lihatlh sisi lain 'onizuka' dlm crite nih yg penyayang dan menambat hati setiap wanita x kira usia. rating:10/10

cukuplh stakat nih. sbnrnye ada byk lg crite yg gue nk kongsi (almaklumlh, cuti ni ngadap tv jerk) tp lain kali jelah... bg yg ngefanz sama crita korea n jepun, jgn malu jgn segan, korg kongsilh ngn gue... k, daaa...

:cazana:

0 comments:

 
;