Tuesday, September 22, 2009 0 comments

-undefine-

Pada satu hari yang dulu2,

Terdapat seko mini moz duduk dlm pokok kayu sorang2..

Bila org dtg mlawat je, dia kata..shoo22..!! xmaw jumpa sesapa!!

Mini moz xmaw bukak pintu pon..sbb dia kata aritu kat aku, bnyak sgt ancaman kat lua

Pada satu hari yang mendung,yang nk ujan la kiranya ni..

Ada seko mr x dtg kat pokok kayu kampong halaman mini moz...


Send someone to love me
I need to rest in arms
Keep me safe from harm
In pouring rain


*knock2*

Mini moz : oit,sapa kat lua?

En x : saya!!

Mini moz : Owhh..mood?

En x : x ok!!


Mini moz bukak sket pntu nk tgk kat lua


Mini moz : ha! Ada apa bleh sy bntu di hari yg mendung ni?

En x : hmm..atiku semendung hari yg nk ujan nih..nk tumpang berteduh jap bwh pokok ni bleh?

Mini moz : okay2..jgn buat sepah ek,nnt ibu marah!

...

Sejak haritu..Hari2 En x dtg saja2 singgah dan bercerita2 smbil dok bersimpuh mcm daqai depan pokok yg mini moz tinggal tu..mini moz pon bukakla sket2 pintu sbb nk dgr citer dan gossip yg dismpaikan..

...

Hari2 berlalu dengan-xtau-la-nk-kata-pntas-ke-lembab-..

Minggu bertukar bulan..dan selanjutnya


Pd satu ari..

En x : Mini2, ko tau apa status aku apa?

Mini moz : Tatau..duda aa?

En x : Pndai2..status aku.. terbuang..

Mini moz : Ooo..baru pes time dgar

En x : Status ko ape plak?

Mini moz : Aku invisible mode..invicible pon bleh

En x : Owh!!.. biasa da dgr tu

I've become much too good at being invincible
I'm an expert at play it safe and keep it cool
But I swear this isn't who I'm meant to be
I refuse to let my life roll over me

Mini moz : =.=”

Mini moz : En x kenapa kalau ko dtg sini je, ari2 slalu mendung?

En x : oo.. sbb aku kesedehan, aku ditinggalkan!

Mini moz : Hurmm.. jgnlah mcm tu..ko x seharusnya besedeh lama2! Idop kena tabah,bnyak dugaan!

En x : Hmmm..da bnyak kali tabah.. tp kali ni tabah x setabah aku nk kekal tabah..

Mini moz : Erk..jgn mcm tu, aku tau apa ko rasa-kot.aku penah kena tinggal gak! Yay!! Kita seri la..

En x : Oo ko kena tinggal gk ke..

Mini moz : Ha ah..pastu aku givup bnyak bnda dan putus arapan kat org..aku pn mls bukak pintu umah ni lgsg kecuali time ari ujan

I would have given you all of my heart
But there's someone who's torn it apart
And he's taken just all that I have
But if you want I'll try to love again
Baby, I'll try to love again, but I know...
The first cut is the deepest

En x : Nape time ari ujan?

Mini moz : Sebab ari nk ujan langit lawa :p

En x : oo..kira aku dtg tepat pd masa la ni?

Mini moz : Btol2 x dinafikan..

En x : Ko tau x, langit ni sentiasa je lawa..bila2 pon..tu smua mind setting ko je tu..kalau kita kata lawa, dia akan lawa la..

Mini moz : oOo..cmtu pon ada ke mind setting..so kalau cmtu, kalau kita kata sedeh, kita sedeh la kan! So ko jgn la sedeh2 lg pasni!kita pk happy je!

En x : Ok2..kita make deal lah..ko kopak je pintu umah ko ni so ko leh tgk langit yg lawa hari2... aku lak tuka pikiran nnt hari2 aku nk pk happy2 je .. :P bleh kan cmtu!

Mini moz : Bleh!! Yay!! Kita smua akan happy!


*pintu rumah dirobohkan*


En x : Okay, skang ni mini moz, aku kena balik lah.. mungkin org yg tinggalkan aku tu yg ditinggalkan aku..aku rasa tu smua mind setting aku je..jadi aku kena balik.

Mini moz : Eh..nak balik da ke?

En x : Ha ah.. nnt kalau ada masa aku jengok2 la kau secara berkala.

Mini moz : Okay!! Aku tunggu kau dtg bila2 pon..sebab pintu umah aku pon da roboh..

En x : Orite..tata..^-^”

Seperti yang xdijanjikan,purnama demi purnama..mini moz disahkan mnderita sakit sbb pelbagai wabak yg disebarkan melalui pintu-rumah-yg-terbuka.

namun begitu, pintu umah terus dibukak kali ni sbb dia malas da nak main nyorok2 n playsafe.

So let me feel, I don't care if I break down
Let me fall, even if I hit the ground, and if I
Cry a little, die a little, at least I know I've lived
Just a little

dia masih bergantung harapan yg satu hari,langit betol2 akn lawa ..bagai bulan jatuh ke riba..tp masalahnya bulan pon xnk layan dia dah


Waking up to find another day,
The moon got lost again last night.
But now the sun has finally had it's say,
I guess I feel alright.

suddenly,

Malam tu jugak mini moz kena baham ngan rimau sbb pintu umah xttp =.=”

aiyookk..

T,T takziah diucapkan..

mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dalam hidupmu, dalam hidupmu

En x idop bahagia aman sentosa setelah menerima nasihat untuk happy slalu dr mini moz..


If anything should happen, I guess I wish you well


-tammat-

morale of the story :
hidop kena buat baik dan sentiasa tolong orang....xkirala betapa teruknya kita rasa
mungkin satu hari kita plak kena minta tolong kat org lain? :)

*cerita ni hanya sesuai tuk kanak2 dlm lingkungan umo adek2 aku*

karakter mini moz asek kena bahan ngan aku je,mati tah berapa kali tah tp xmati2 gak..stat dr harini, watak mini moz da ditamatkan riwayatnya sbb dia pon da kena mkn ngan rimau..amin

Owh,maaf lmbat sket wish..

Tp better ada dr xde lgsg kan?


سلامت هاري راي عيدالفطري ...ماءف

ظاهير & باطن

Thursday, September 17, 2009 0 comments

Ramadhan di Bumi MEsir

Gambar yang mengejutkan dunia
Tempat: iskandariah Mesir
Imam: Imam Hatim
Masjid: Masjid al-Qaid Ibrahim hayyu Syatibi mahattah Raml.
Jumlah : 1 juta pesolat
Gambar ini mengejutkan Marine Amerika


depan fakulti perubatan kitorang














credit to/lagi cerita di:
hanisah
kade
hur

Friday, September 11, 2009 2 comments

Ku katakan dengan indah..

Satu hari,nenek terlantar sebentar di atas katil (sebab sakit kaki), seraya dia memanggil 3org cucu2nya..


Cucu 1


Nenek : mamat.. oo mamat..

Mamat : ye nek..

Nenek : amekkan nenek air panas sejuk (aku pn xphm nape da panas,pastu sejuk plak) sket.. nenek hauslah..

Mamat : ok nenek..jap ek..


3min 29saat kemudian,mamat dtg kmbali ke pangkuan nenek


Mamat : nenek, nenek xleh bangun ek?

Nenek : =.=”


Cucu 2

Nenek : ca.. oo..ca..meh sini kejap..

Lica : ada apa bleh saya bntu nenek?

Nenek : tolong amekkan nenek air putih.. nenek hauslah.. (ni aku pn xtau la kalau air tu ada kaler lain)

Lica : oo..ok2


5min 61saat kemudian,lica pon kmbali


Lica : Nenek..air putih xdela..

Nenek : erk? Xde?

Lica : ha ah.. lica xsmpai nk amek

Nenek : =.=”


Cucu 3

Nenek : jad..oo..ajad.. mai la cni tlg nenek sat

Ajad : yaaa!!! (berlari dgn pnuh smngat)

Nenek : tolong nenek amekkan air kosong..nenek hauslah.. (ada ke air satu, air dua, air tiga ke??)

Ajad : ok!!!

15min 3suku kemudian..


Nenek : jad!! Oo jad.,, mana kau ni..

Ajad : yaa!!! (bergegas berlari)

Nenek : mana airnya sayang ooi..

Ajad : ajad lupa laa!!!!!!!

Nenek : >,



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ku katakan dengan indah..

dengan terluka,

hatiku hampa..

Saturday, September 5, 2009 2 comments

who can i blame for the sickness? -updated

huhu...
blog ni msih hidup.irna sgt aktif to keep this blog hot n fresh.still kt ruma ek irna?do enjoy it to the fullest.
nyway,aq da lme nk ckp psl ke-frust-an aq sjak 2 menjak nih..remember world stage?aq mmg nk pegi.seyesly.theres one particular group ni,mmg aq nk tgk secare live.


tp, tiket world stage xdijual. FRUST . nk dpt,kna msuk competition n etc.then,aq dgr,lau topup rm30 u punye x-pax dpt tiket.aq topup,tp tket da habis. FRUST . d day b4 the stage, aq n member2 pg sunway.kot2 mane tau diowg g jln2.. NONSENSE. but still, hrpn tu ade.lame aq mlepak kt situ~ FRUST.

then,d day after the stage,kwn aq citer.d stage nite 2,die msuk blik adik die yg pg stage tu.die nmpk 3 tiket.shoot. bkn nk bg kt kakak die.at least aq bley la ikut. FRUST. d day after dat, aq dpt tau yg grup tu after party pnye performance.admissions upon invitation je.so, frust aq kurang.

RABU, 2 september.mlm

aq dpt tahu, esok (3sept) ade fansigning ss501.ala~im not a bigfan pon.tp,kwn aq mmg giler sjk leader die blakon boys over flower (meteor garden/hana yori dango ver korea).ape lg.die pn m'ajak la aq.





"giler ape?bpk last minute.da la bkn fan.official colour pn xtau."
kt one world hotel,sbelah OU damansara.


KHAMIS, 3 september.

setelah pk pro n con,aq pg jgk.mainly sbb t xnk nyesal klo xg.tp duet xde.bantaila.pg je.album release date aritu.so,nk msuk,kna bli album.pergh.rm70 mlayang.bnde 2 stat kol 6ptg.by 3pm ktowg da ade da.knon mcm awal giler la.
time kt parking lot,nmpk bodyguards diowg pn da jdk giler.
"yez..ah~we r the 1st one."
heck.1st mendenye.bpk blakang kna beratur.yg 1st tu smpai kul brape?
bratur je la.fan dr thailand pn dtg.sbok btol.diowg kn slalu dtg sane....

album da stat jual.owg pn berebut a.tkot x dpt.but the guards,kate jgn rebut2,the cds is unlimited.kpale die~seb baek mmber aq pndai rebut.dpt la gk bli.

bt then,cd xckup,tinggal 2,diowg bargain, who offers the highest bid.
sian kot~then,the event pn mulela~mmg trok giler r.tolak2,lg trok cm sardin.da jdk cm snek dlm plastik kedap udara.sia2 je aq bratur.cine2 n melayu2 ni mmg xsbr.ktowg mmg dpt tande a.injured tu kt kaki~blik bengkak2,luke2.

BILE DA DPT MSUK,

argh~excited giler.then dpt tahu, bley amek sowg je dr 5 tu. FRUST.
n,dlm tu xbley amek gmbr. FRUST. wth?ktowg da bwk 4kamera dgn extra battery.

well,of cuz 2 ni illegal pnyer.tp,nmpk blkg tu jer.diowg tgh duduk..
xnmpk~

ni hyunjoong.kwn aq snap pkai camera phone jer~
nyway,line kt leader 2 mmg pjg la.seb baek aq xheran ngan die.aq g the hujung kiri.hes da 1 i favour da most la.

aq ckp, annyeong-haseyo.
jungmin ckp, apa khabar.
aq ckp,kamsa-hamida.
jungmin ckp,terima kaseh.
aq ckp, haengbok-haseyo.
jungmin ckp,jumpe lagi.

jungmin's

kyujong's
argh.dying~then guards tu suh kuar.isy.suka atila.
after abes tu,lbey kurang kul 7.bley msuk blik cuz diowg da bla.
amek gmbr dgn backdrop je la.n jungmin ade lukis2 sumthing kt meja tu.



well,mestila aq request nk tablecloth 2. FRUST. die kna wat repot.cm jungmin wat violation la.
huh.amek gmbr ngn bende 2 pn jdikla.(gmbr xsave dlm kmpter lg~xbley nk blagak.ahaks)
then,owg yg xdpt album 2 msuk,nk amek gmbr ngn album ktowg yg ade autograph.mmg kesian a tgk diowg.dpt amek gmbr autograph pn da epi.
ah.there 1 thing aq frust lg.die sign pkai whiteboard marker.aq mmg skit ati a.sape yg bg diowg marker citu.r they stupid o wat?
then,ade 1 manusia mne ni yg dtg langgar aq pnye cd.tercalar sign die.shoot.

mkn mcd.blik.parking 12 inggit.haih~
till now,for this year.this is an extremely the most happiest day ever.
altho puase,aq xrase aq wat dose.aq smayang.aq x salam pn ngn diowg tu like most people.
lau ade pon,dose aq same je kot o sket dgn owg yg g dating bln2 puase,jln2 n g tgk final destination.heck.sape aq nk ckp cmni.

BESOK, 4 september.
pergh..bgun lmbt.da la assignment xsiap.smlm lum siap ag da kong.
mmber aq lg la haram.aq kejut,stakat tgk aq pstu tido blik supe xpyh.
tibai jela.g la klas sowg2 pn.seb baek lecturer xcek.stakat discuss je.
after klas, g kdai hardware nk bli clear aerosol spray paint.
well,of course sbb nk preserve sign yg pkai whiteboard marker tu.
7 inggit terbang lagi.

aq xkesa.ble lg diowg nk dtg kn.
seyesly,artis msia pn aq xpenah tgk dekat cm ni.smenanye, tgk scare live pn x pnah.
except andy flop poppy yg aq nmpak kt city square jb about 20 meter far (?).

hoho.
i think this is my longest post ever.

who can i blame for this sickness called 'hallyu-wave' as i am really glad i am in fact, affected by it?s long s it is not a fatal disease la.
eza.lp



















Wednesday, September 2, 2009 0 comments

selamat hari merdeka version puasa

peristiwa terjadi pd tanggal 31 ogos 2009

morale yg ingin diketengahkan : bersabar selalu


sorotan peristiwa dicerita melalui sms berikut

*munirah
dulu dia suh drive smpai klang.aku ckp xleh g.ni dah bpe lama tah...xleh gk.dye majuk.tah aa..aku mmg xleh kete2 ni

*irna
lolz..ckp a ko g jj pn da xciden..ni nk g klang lak..lolz..eh masa xcden tu ko sorg je a kat kte?

munirah
aku ngan adek aku..aku park lua jj

irna
pastu ko mngelabah x? mak ko mrh x?

munirah
mk aku xmarah pn.aku xcuak pon.xdk feeling.tmbh2 laki tu pangai mcm apatah..tah aa aku mmg xske laki 2.gaya cam poyo

irna
muda?mlayu? kalau aku jmpa org mcm tu,aku msk kete balik pstu aku lngr kte dia terok2 blk pastu langa dia plak.puas ati kot

munirah
aku pn rasa nk buat cmtu.mlayu.30+ kot.ada ngan bini n ank 2org.tp kerek ah

irna
lnga anak ngan bini dia skali ah

munirah
aa..mmg..ckp pn poyo..ko bwt apa?

...

*bukan nama sebenar
Monday, August 31, 2009 1 comments

Hari ini dlm sejarah


*mini mouz kene jaundice*

Selamat Hari Merdeka~

:)
Wednesday, August 12, 2009 0 comments

why sleep?



dunia banyak sgt ancaman jikalau kamu terjaga
Monday, August 10, 2009 0 comments

Reunion II

reunion berjalan dengan lancar :)

terima kasih kepada semua yg sudi datang pd hari tersebut

skian terimakasih
Friday, August 7, 2009 0 comments

satu mlm di Stanley Bridge



*kat restoran sebelah stanley bridge*

3org makhluk merangkap satu klasmet sdg makan2..

abaikan.ini peristiwa lepas abes mkn.

kete laju.. kete xmaw berenti.. bnyaknye kete..

setengah jam da tunggu nk cross bridge nih..

bila nk smpai ceni, satgi tlepas flight nk anta org g epot plak T,T
(getus hatiku)

dipendekkan cerita

*bOOM BeDEbabOOo.. BabOO*
(bunyi ni agak hiperbola)


ehh, ada org exciden!!

erk.. bleh plak time2 ni..
kereta smua semakin slow down, berhenti.
keadaan menjadi sesak dengan org ramai mengerumi sekitar Stanley Bridge.

mesti teruk kene langgar tu.. sbg pelajar medik yg bajet, bnyak yg berlegar2 di fikiran..

pericardium crashed,arteries burst, internal bleeding of the abdomen.. owh dan apa lg yg teruk bleh jd..kidney and liver failure?

shoot..mangsa ni xleh tahan lama,kitorang perlu bergegas ke tempat kejadian..

"jom. kita kena cepat..kalau x nnt xsempat plak.."

"btol2..jom"

3orang meluru ke arah mangsa, menembusi manusia2 yg menyibuk dan bzbodi.ada yg tgkap gmba, ada yg sebok dok koling2 sapa xtau.. yg ber-3g pon ada kot berbackgroundkan situasi yg mencemaskan tu..

"arhh.. pakcik!! tenang!!!"
kataku sambil melihat jam.aku menggeleng2..

"hurmm..nasib baik..dia sedar lagi..cepat!! sebelum terlmbat..!!"
sorang lg kawan aku menambah.aku hanya tersenyum

"TERIMA KASIH PAKCIK!!"

sorang lagi bakal doktor ini mengucapkan rasa terharunya kepada pakcik tadi..dia menggamit tangan pakcik dan memeluk..pakcik itu sudah kelu dan kejang..

kami bertiga bergegas smula untuk cross jalan tadi..terus amek teksi menuju ke airport untuk menjalankan misi seterusnya..




"nasib baik kan pakcik tu exciden kan, bleh cross jalan.."



Tuesday, August 4, 2009 0 comments

Haiz..

Time aku xdk intnet,time tu gk ah aku rasa nk update blog.

Yg entry psl reunion tu,sntiasa uptodate..so alert2 ah.

Ramzi fly plg awl bak kata adilah,11 ogos ni,tp aku xdk plak no dia.so sesapa yg ada tu,tlg tnya dia k..

Farah fly sept,tp weeken dia august ni da fully booked so dia xdpt dtg.

Dila fly 2 october..sila paksa mnah ni dtg reunion sbb dia tgh free skang.tp nnt dia kompemkan rabu ni.

Evil kata nk dtg gk,tp kalau sbtu dia ada xtvt sket,so lps pkol 2 ah kalu free

Zana free 7,8 ngan 9 ni.weeken lain,sbtu dia ada curfew,kalau ahad plak in case nk tuka tarikh,dia xleh sbb kne blk b4 7pm

Fat joe,lpas blk msia dia trus ghaib.dgr desas dsus org nmpk dia ngan klibat sorg gadis merangkap awek dia..hoh0..sniri pk la padia

Mol kata dia xpasti,tp kai kata dia kompem

Capot mula2 plg smangat nk dtg,ngan ayt bunga2 dia melemparkan janji2 palsu tp last2 dia ada kem plak,xleh dtg.

Shin da blk penang ke?adilah nk tarek dia dtg skali

Izey blk penang gk?

Illa kat sarawak T.t

Hilmy kne kuarantin lg ke?lolz..gelak guling2 jap

So,ksimpulannya..buatla sniri..mmg ssh nk gather rmai2..haluan kta berbeza T.t

Hehe,saja buat ayt tragik

*satu lg entry ditaip guna enset.oh btw,aku kat mlaka skang,hnya dpt dhubungi dgn tepon.skian
 
;