Saturday, July 31, 2010

Long time no see

hye guys!

long time no see...sorry korg.Aku asyik lupa je password n email blog ni.Actually aku tak tahu nak apa pun.Okay lah,aku share life kat UK.Mungking smue orang ingat kalo duduk kat UK confirm akan terabai agamanya.Actually,aku rasa pi UK lagi extreme islamic ye.Every week akan ada usrah.Ceramah agama selalu jugak ada.Mula-mula aku datang,ada senior aku bagitau kat kitorg yang junior ni,

" Kat sni ada beza sister dan kakak, "cakap snior aku.

" Apa beza nya?"tanya aku.

Perbualan kitorg terganggu dek pakcik driver taxi.Time tu kitorang nak pi Carboot,tempat jual jaket2 murah.Lepas tu akak snior aku tu sambung explain kat aku.Rupa-rupanya,sister mcm akak2 yang extreme islamic ye.Kakak pula akak2 yang normal je.Layan je smue bnda.

Aku pernah terkena dengan satu sister ni,tme tu aku tgh discuss nk pi exam cm ne.Memandangkan examination hall dgn uni aku jauh,aku suggest nk naik taxi ngn coursemate aku yg lain.Aku ada 3 org coursemate lelaki and aku sorang je perempuan.so mean kitorg berempat.Aku ingat nak naik taxi.Aku duduk depan,diorg b'3 duduk kat belakang.Aku baru je citer2 suggestion aku time aku tengah duduk kat prayer's room.Time tu ada snior2 aku yang sister and tak sister.Tiba-tiba ada sister tu tegur aku,

"Tak payah la naik taxi.Tak elok.

Aku yang sengal ni pun pi tanya kat sister tu,

"Kenapa tak leh naik taxi?".

Sister tu tak jawab apa2 tp just blah cm tu je.Aku pun tanya akak2 yang lain,diorg kata,

"Biasalah,sister.Mana bagi kita b'hubung ngn lelaki."Aku pun senyum je lepas tu.

Kadang2 aku pun rasa rimas bila diorg act terlalu care kat ktorg.Bukan tak suka but kadang2 we have our own privacy kan?haha..ni la bnd yang aku slalu citer kalo ada org tanya psl life kat UK.Bukan nak mengumpat or nak citer bad thing,tapi nak orang prepare mind supaya tak terkejut kalo datang sini.Kadang2 ada yang terkejut,diorg akan rebel.

Okaylah,next time aku post lagi.take care smue.love u all.muah2x...

~ farah

0 comments:

 
;