Friday, July 2, 2010

Kelibat kemalangan

Salam.

Baru perasan layout dah tukar, tapi saya tetap suka sebab simple. Yang sebelum ni pun ok juga tapi tak kesahlah.

Well eniwei, kali ni aku nak cite pasal hati budi baik pekerti manusia di jalan raya.

Aku on the way nak balik rumah lepas kuar makan ngan kawan. Aku balik nek motor, and kawanku balik naik kereta.

Disebabkan aku naik motor, aku leh mengambil kedudukanku dihadapan sekali kat traffic light bersama penunggang motor lain. Aku mengambil tempat paling kanan sekali sebab aku nak U-turn. Dan dari situlah masalah nya start.

Masalahnya, orang -orang kat situ ramai and banyak yang tau dah bila traffic light tu nak tukar hijau. Even belum tukar hijau lagi, ada yang dah gerak dah. aku kat belah kanan tu, dah nampak orang nak gerak, aku pun nak U-turn ah.

Keta dari belah kiri pulak tengah speeding, nak lepas before traffic light dia tukar merah; nampak pulak aku nak U-turn kat situ, terus tekan horn. Aku pon emergency break ah.

Then, dengan keadaan yang kacau gila dan berpusu-pusu, tau-tau je, aku dah jatuh motor (wah, sangat tak saspen). Kalau jatuh motor tu, aku cam tak kesah sangat sebab kat situ bukannya orang kenal aku pun, buat apa nak malu. Tapi kawan aku yg nek keta tu nampak kot, gila segan. Macam aku tak reti nak bawak motor je. Padahal before ni, masa dia takde, takde pulak aku nak eksiden depan dia. Cubaan, cubaan.

Ibarat keluar dari peti ais, masuk ke kuali, kaki kanan aku tersepit bawak motor aku yang berada dalam gear dua. Kalau aku silap -silap pergi accelerate motor aku punya handle masa nak angkat, aku rasa berpusing aku kat situ. Aku nak angkat pon takleh, dengan keadaan kaki tersepit. And time tu, penunggang motor yg len semua dah speeding, tinggal aku kat situ; kecuali seseorang lelaki.

Cewah, macam cite cinta pulak.

For your information, orang tu bapak orang dah, mesti dia teringat anak pompuan dia pun pernah kena keadaan macam ni, terjatuh kat tepi U-turn, kaki tersepit, takde orang nak tolong. Dia pon tolong. Aku sangat berterima kasih kat dia, walaupun dia tak kenal aku dan of course, aku lagila tak kenal dia, dahla tak nampak muka, aku tetap berterima kasih. Mesti dia rasa gembira dapat tolong orang yang berada dalam kesusahan.

Ye ye je.

Dan sejak itu, motor aku suka mati kat traffic light. Padahal aku baru je servis.

Cis.

-Kai-

0 comments:

 
;