Saturday, August 16, 2008

assalamualaikum..

Assalamualaikum..

tuk mmber2 aku smua yg aku syg giler2.. lama giler aku x tules kat blog ni..
but it doesnt mean yg aku x up to date ngan hal2 kat sini.aku slalu je bkk blog ni
but im sorry i dont manage to write.

aku kat shahputra ni x lama pn lg, xsmpai sbulan pastu da dpt cuti n then im going to egypt
this 21 sept InsyaAllah...

im quite sad.time mcm da makin suntuk n im feeling like ..tah aku pn xtaw nk ckp cmna, just
aku rasa mcm hollow n empty bila time2 penghujung cenni.n aku rasa mcm sume org da jauh dr aku,
lg2 bila semua da busy n jarang kontek.n ntuk pengetahuan korang, today 9/8 aku dok umh je,kms bilik
n umah sket2.rumet2s n geng aku mostly g klua, tgk wyg,etc.aku xde mood so aku dok umah je n write
down this things

aku pergi b4 raya, n dorang ada yg mcm aku gk,agk frust.therefore mkn lama mkn byk ah lgu raya,lgu jiwang
n sedh esppecially frm sudirman n penyanyi dlu2 berkumandang. -.-" agak tensyen a bile dgr tp lyn je.
aku xtaw how it would be in egypt nnt..haizz

aku akn g dftr kat alexandria university,egypt yg mmg btl2 dpn pantai.n tu tmpat plncgn so most probably brg mahal sket.
kat sana ada 4musim,tp musim yg nyata panas n sejuk ah.kalau panas smpai 40++ and sejuk 5 darjah c. ntuk 6 taun
insyaAllah aku akn idop ngan condition cmtu gan org2 arab..hurmm (n i want to mention here dat aku still xreti ckp arab pn lg)

aku dpt info frm senior,yg kitorg xkn cmpur sgt pn ngan org arab kecuali dlm xtvt muamalat mcm jual beli. dlm kuliah
semua dak2 mlayu je. n ade senior aku sniri pn kata, da 2 taun die dok sana but still xpndai sgt arab pn.sana ada lbh kurg 7ribu malay people, mcm da leh wat kg pn..so x de la risau sgt..kalau medic al azhar,dorang nk kene afal 30juz alquran.
kitorang lak dgr2 citer kene afal 6juzuk.. but xdpt itam putih lg..kalau da g arab tu, bumi anbya,kutp je la ilmu2 dia sbyk mgknkn, cmbest gak..tp xtaw a aku ni cane lak nnt.

sistem belajar kat alex pn x sama ngan u lain kat arab tu..so fat joe,kita lain2!! n thn ke 3 ke 4 cmtu maybe da masuk ospital, buat praktikal..sambut org beranak semua.. haizz..aku cm xcaya je aku nk wat keje tu. n dr senior kata gk, dak2 kat sana, yg tahun ke 3 ke 4 mmg common ramai da kawen -.-" aku... xtaw a,haha

hurmm.. mebi smpai cni kot coretan aku.karang byk2 aku tulis koran x terbaca lak.
nnt time aku cuti,alik umh.. aku akn tulis g apa2 okeh!

n aku arap korang akn keep this blog,tulis je pape pn (mcm aku buat!!) smpai la bila2..smpai mana kita dpt pertahankn ukhwah kita smua,cmtu la aku nk korang syg blog ni n keep it working!!

wassalam..

0 comments:

 
;