Wednesday, April 6, 2011

pengalaman masuk jasin eh

okay ni double post aku bagi hari ni. lepas ni nak update tunggu umah aku dapat internet dulu. kira balas dendam la gak ni.

pengalaman masuk jasin-

memula aku sekolah biasa je, dalam kawasan cheras - balakong. so terlibat dengan gengster2 anak2 mafia tokey along ke apa, xde benda la tu.setakat gaduh bawak parang, bakar kelas, vandalisme, distribute kondom apelah sangat =.=" ko dok je diam2 situ, jangan kacau orang, orang takkan kacau kau.abes.

oleh kerana muka aku nampak baik depan cikgu so sepanjang aku dok sana, tah apesal cikgu trust sangat ngan aku, bagi jawatan pegang kelas.ketua tingkatan la orang kata.tak pun penolong la paling cikai.pikir2 balik err..apsal skema sgt aku dulu =.=" x kool lgsg..hehe..n aku belaja nak cakap ngan samseng kena jadi mmber dorang dlu, slow talk.dorang dgr la nnt.bukan samseng je la,semua orang skali.cakap baik2.tak maw dengar bla je, bukan hal ko dah.aku pun mcm suka-la-sgt-nk-melayan-orang-yang-tak-pham-bahasa melayu.owh, kat tempat aku tu memang ada bdk2 yg xphm bahasa melayu.

haaa..pastu pas pmr.semua kawan2 yang pandai da terbang masuk sana sini (asrama) jadi aku terbiar gak kat situ sebab maybe aku xsehebat kawan2 yang lain.jadi makin sedikit la populasi melayu kat sekolah tu, buat aku rasa best sebab aku rasa nk deal ngan melayu susah sket dr nk deal ngan non malay (apahal minah ni kerek xtentu pasal ni) TIME tu jela ok.

ok dipendekkan cerita, dapat masuk jasin, second intake.tu yg lmbat sket tu. masuk skali ngan izey, shin n illa. second intake 4ornag ni je. first nampk izey.muka minah ni xbleh blah dlu bongkak sungguh haha..padahal aku pun sama je -.-" pastu pilih bilik.pastu g buat2 iron baju n tinjau asrama.time ni jumpa shin n illa.smua dok satu blok F tu haa.. masa ni korang smua kat klas.kitorang je terbiar sorang kat asrama.

masa tengahari tu, first day,aku kemas barang dlm bilik.pastu nk g try produk baru yg aku bli.da sapu2 kat muka sebab muka kering cam sisik ikan dah. pastu sapetah kata.kena g klas.aku pun ok je la, g kelas.ni part2 sesi berkenalan yang tak tahan bila dalam kelas, grr.. balik2 kena g depan kelas introduce diri.mcm tadika. eceh, ni time aku rebel ok.culture shock la gak kena wat benda2 tak kool ni..haha.owh part yang sapu krim muka tadi tu, rupanya tu facial cleanser.bukan krim muka..sengal.. aku pun g cepat2 basuh lepas klas..bebuih2 -.-"

haaa..time kat jasin adalah moment yang mengubah aku jadi lebih baik dari segi luaran la especially. mana tak nye.. datang2 je nak g makan kat DS pun kena pakai stoking.baju nak kena saiz XL dan ke atas je.tudung 3pin tak pun jahit terus.aku kat lua tu da aa freehair time tu.ala2 tomboy nye dressing,dan cap.peh zaman jahil aku ..rindu plak..ehh..errr tak tak >,<" aiseh.bab pkai tudung aku ok g ah,tp baju tu ah tak tahan ngan stokin.ni sekola agama ke apa aku masuk ni :p seriously.tapi alhamdulillah lama kelamaan ok la gak. kalau kat umah dulu solat 5waktu dah memang cukup insyaallah tapi masuk sana, belajar solat bejemaah tiap masa.dan dengar tazkirah, (plg best ustad jali pnya ah) dengar ceramah, usrah, malam baca yasin n almulk b4 tido, tiap sabtu ada kuliah subuh ngan tadarus.sejuk je hati ni. padahal mula2 aku suka g surau sebab ada abang badar tu baca sedap.ngeh2..owh dengar2 dia kat rusia skang ke aussie.. eh musab ke aiman ke, tolong carikan dia..kata aku kirimsalam..hai abang suara sedap!! >,<" okay sepak aku pls.

okay okay berbalik kat hari first.mula2 bajet takde mood la, culture shock sampai momentun belaja tu takde.ha ah, aku dok umah belaja la plak kan.sekali kena g prep class plak blaja.time malam aku dok umah tgk tv je ok.bergurau senda dan melara depan pc je ok.so bila time prep tu aku ngan izey pon melepak kat kaki lima bangunan klas tu.asal budak klas len lalu je pandang slek, asal orang lalu je pandang slek.weh tak pernah tengok orang melepak ke weh? haha.. memang tak pernah pon la sepanjang hayat aku dok jasin tengok orang dok cangkung tepi klas lepak2 ni. apa jasin kan number #1 in malaysia SPM <-- ok ni serius aku tak penah tau time tu. mana ada orang cam aku.smua dok belaja je. ha ah.bajet aku poyo + kerek kan.sebab aku tak cita aku nangis2 tiap kali kol umah nak balik,atau nangis depan ustad jali mintak nak balik sampai form 5 pun adui bui *kof3* eh da terbagitau plak haa.. haizz.. hehe :p

ok, kalau nak cite .. sok lusa tak habis nak taip.banyak ah pengalaman kat sana.mengubah hidup la gak..paling syukur sebab aku belaja stick ngan tudung lepas spm smpai skang masih dlm progress improvement walaupun xde la labuh atau 100% all the time 100% ttup aurat paling2 yang selalu orang kurang jaga temasuk aku - bab stokin tu.eh tetiba aku jadi badar la kan.syadid tak aku *dang* padahal dok mesir antara paling..err..paling..ok sambung lenkali :P

c ya all!

0 comments:

 
;