Thursday, November 18, 2010
selamat hari raya aidiladha rakan rakan.

saya, sedang menerokai diri sendiri. mencari apa yang perlu dikecapi untuk mendapatkan kebahagian yang hakiki. supaya muka kembali berseri seri. ingat orang nak kahwin je ke muka berseri.

berusaha untuk sabar dengan masyarakat yang tak reti bahasa dan tak dengar cakap. bila cakap sekali tu dengar la. saja nak buat orang marah.

berusaha untuk tak kasi orang kurang hormat pada diri, walaupun saya bukan seorang pemimpin, orang besar, orang penting, tapi mentang mentang aku tak banyak cakap and soft spoken.

jangan sukahati suruh orang lain buat kerja, kau mampu buat kan, peduli lah kau laki ke perempuan. kalau nak buat, buat. kau tak suka buat, lepas tu pass kat orang lain. tak manis betul. pahit! (saya nak cakap yang bukan bukan sebenarnya)

tolong jangan halang apa yang saya nak buat dalam hidup ini. okay? jangan sekat kehendak dan kemahuan saya. tidak apa yang perlu dirisau kan. extreme is my game.

kenapa saya rasa segalanya macam tak kena? adakah ini disebabkan perubahan hormon atau saya terlalu demand atau orang sekeliling cuba nak mengawal hidup saya?

saya tahu semua orang ada masalah, tapi masalah kita tak sama. jadi bila ada orang merungut atau mengadu dia ada masalah, jangan nak cakap juga "aku pun ada masalah". alahai kau ni tak tahu logik psikologi manusia ke? atau bila kawan cakap "assignment banyak" janganlah reply "kau ingat kau seorang je student?"

dan saya rindu kalian. bila saya cakap saya rindu, saya rindu. nak jujur lagi? siapa yang rindu saya, automatic saya rindu dia =)

0 comments:

 
;