Tuesday, May 25, 2010

marah

ok, bila marah..
semua benda jadi negatif.
sorry bila marah, aku akan pergi jauh jauh jauh... dari orang..sebab nnt orang buat salah sket je aku da blow :P

ada teori : kalau kau tengah negatif, kau akan tarik benda2 yang negatif di sekeliling kau.. dan buat orang lain pon negatif jugak.dan sebaliknya.

contoh : (ym)
irna tengah marah*

BUZZ!!!
Ali : Hai Irna!
irna : Zzzz...
Ali : ada sehat arini?
irna : lu pehal.. tak nampak ke wa tgh bz ni, nak tanya sehat2 plak..
Ali : hak eleh minah ni, orang tnya sket pon marah. lempang otak satgi

haa.. see, bila org tgh marah, dia akan mengeluarkan kata-kata yang tidak baik sejurus itu, terus effek mood orang lain jadi tak baik juga dan mengeluarkan kata-kata yang tak baik jugak.

jadi, bila emo, bila sakit hati..
aku takkan YM TAKKAN CHAT!!terus invi please!!

*kacau orang kat fb banyak2 je..nak lepas tensyen*

owh lepas tu kantoi, owh irna boleh komen orang kat fb bnyak2 tapi DIA INVI KAT YM AKU  XTEGO!! Pehh!

mintak maaf!! aku sayang kau lagi banyak2 sebab tu aku xnak emo2 dengan kau!
bukan aku xnak tego tapi aku tau nnt dengan kau kau skali aku drag mood tak baik..huu..

T,T

mintak maaf skali lagi.

ini confession tulus ikhlas dari hati
=)

dan untuk sesape yg tgh marah,

Surah Ali Imran

(133) Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa,

(134) (yaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan mema`afkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan.

marilah kita sama sama berusaha ke arah itu.. insyaAllah.

ok.tazkirah da abes =.="
tq2

3 comments:

Unknown said...

hak hak XDD best lah...saya dah level-up sket dlm memahami wanita bergelar syafinaz XDD

.a.z.r.i. said...

erm..dlm ym list ak..ko jrg on9..mksdnye ari2 em0 ke..hehe

Syafinaz Alizaini said...

dr Nad
erkk..sure paham? haha :P

azri
heh..itu special kes

 
;