Friday, January 1, 2010

eh..2010..so?

Hai!~

=)

selamat menjejak umur ke 20 pd tahun ini erk.. (dan 19)

semoga selamat2 sahaja semuanya..

ameen..

(okay, newyear ke xnewyear ke..sama je bg aku..it's just another day passing by)
*gila kau,aku ckp mcm org da xappreciate idop da -.-" no no no..*


big events of 2009
-toomuchtobedescribed-

apa2 pon..
it's a Problem-Based-Learning year..

(problem--> settled-->learn something)

or

(problem-->unsettled --> more problems,problems,problems --> learn something --> settled)

so the conclusions are
1) problems lead you to a better way of developing your brain neurons' way to connect with each other
(senang kata kata ko ada problem baru ko leh pk jln penyelesaian la!dan kau dapat belajar dari masalah yang telah selesai tersebut. poyo plak nk ayat gempak2.bajet gempak kot)

point : dapat belajar dari masalah yang telah selesai


2) dari masalah yang tak selesai sama ada kau
melarikan diri dari masalah/buat2 mcm xdk masalah/kau xtahu tu masalah/kau memang masalah kau xdk massalah/_________ <-- apa2 lg yg sesuai sila isi di tempat kosong

yang menyebabkan ko terjerumus dalam masalah lebih besar dan kau xleh settle.dari masalah besar tersebut ko pon belajar yg ko ni bermasalah dan pembelajaran tersebut membuat kau bleh settle masalah tersebut..

point : belajar settle masalah dari masalah tersebut

paham kah?

xpaham sudah..nnt bila kau da besar sket ko paham la -.-"
(skali lg bajet aku sudah besar)

kalau ko pk yang sekeliling ko bnyak masalah..maknanya ko la yg bermasalah

so sape ada masalah ngan aku?

*sila cari keseinambungan ayat2 dia atas*

" dont fear the difficulties..the best come from them"
kalau xde masalah, ko xkn reti appreciate idop

so jom! cari masalah lagi tahun 2010 ni
:-"

owh! terimakasih juga kpd smua yg da mnjayakan idop aku pd 2009 lepas!!we learn from the past,not live in it

"Beruntunglah mereka yang hari ini lebih baik daripada hari semalam, terpedayalah mereka yang hari ini sama seperti hari semalam, celakalah mereka yang hari ini lebih buruk daripada hari semalam."


[kalerful gila kan entry aku? saja bg mata korang homwok lebeh sket sempena newyear ni ^-^]


okay,akhir kata smoga sihat2 dan happy2 slalu je dr meja pengarang *yg tgh main ym*
(ok.maap.terlebih bajet lak kali ni)

skian..



yang berusaha,
(memperbaiki diri sniri)





entry ni ditujukan khas tuk diri aku sniri especially..seriusly..aku memang serius..betul!!xnmpk ke muka aku tgh serius ni! :p

0 comments:

 
;