Tuesday, April 3, 2012

sis tips - dealing with pak arab

Haha, cerita Kai lawak gila kot, sebab Kai yang kena.. yeah i think so. kepala otak aku da tebayang2 da Kai kena kejar ke hulu hilir. omg

but this is one good advice for you ;

DONT EVER RAPAT NGAN PAKCIK ARAB,
and yeah, tak semua.. tapi mostly dorang ni gatal.
sesetangah pak arab pun suka belagak yang dorang kawen 3-4, pastu da approach2 korang mesti tnya nk kawen ngan dorang ke tak..so typical.

aku rasa korang leh jumpa pakcik arab kat mana2 around europe, they are everywhere. and so dorang leh cakap perancis sebab i do think france is like a second language here untuk orang2 yang educated lah.

and time aku pergi spain aritu, aku nampak actually bahasa arab is kind of universal language gak sebab most arab people (not just egypt, also jordan, syria, uae) boleh paham bahasa rojak mesir. so kalau jumpa orang arab serban2 ke, cakap je arab mesir insyaallah dorang paham. so belaja lah 1-2 ayat :D pastu kalau dapat arab yang berniaga tu tengok kita leh baik2 n cakap bahasa dia, senang sikit nak beli barang murah.

time aku transit kat kuwait ke manatah gak, jumpa one indonesian ni dia kerja sana ke apetah. tapi dia cakap bahasa indo so aku xpaham sgt. last2 kitorang borak guna bahasa arab je >,<"

aku rasa dorang memang suka asian girls. sebab kecik2? sebab sopan? sebab x macam perempuan arab yg garang? haha..

kalau kat sini, kalau orang tanya dah kahwin ke.. cakap dah. and please, prepare pakai cincin kat jari manis siap2 so kitorang leh tunjuk that we're married!

*kalau nak carut tunjuk jari tengah, tapi kalau nk tunjuk da kawen tunjuk jari manis*
:p

and kalau time tu kau jumpa mana2 budak lelaki melayu, ko point je 'yeah, that's my husband' ;
nicely done, true story ;)

kalau orang tanya nama, kau jawab je Nur ke, Fatimah ke Aisya ke.. common names. and kalau nama laki sila lah cakap Ahmad atau Mohamad. sebab most arab pun nama 2 tu.. dorang pelek asal nama melayu panjang2 sangat. dont ever bagi no telepon. dont ever kasi tau rumah apatah lagi jejak.

so arap tips2 ni benefit sdikit sbanyak.

So Kai, better luck next time! teehee..


0 comments:

 
;