Friday, December 31, 2010

Makan tengahari

Salam.

Tengahari tadi aku kuar makan ngan kawan aku. Biasa makan dalam uitm je.Waaah, banyak makanan sedap, sangat seronok duduk kat Malaysia. Tapi oleh sebab kami ini hanya pelajar, makan je mana yang mampu.

Aku pun amik la nasi sket, kuah tu sket, kuah ni sket. Pastu aku nampak ketam. ...Lama tak makan ketam, rembat ah. Kalau amik ketam, mesti mahal, so kena imbangkan dengan sayur yang murah. Aku pun amik je sehelai dua daun salad.

Masa nak bayar kat makcik tu, aku tak sedar yang kat sebelah dia ada kipas. Tiba-tiba

Aa.

Daun salad aku terbaaaaang!! (dua-dua helai) Noooooooooo!!

...dan jatuh atas lantai. Ergh. Ada pakcik kat sebelah kaunter tu gelak kat aku. Cis. Kawan aku suruh amik lain, tapi aku takut nanti kena cas lebih, dahlah tengah saving sekarang. So, aku pun mintak makcik tu kira.

"Nak air apa?"
"Takpe, ni je"
"Semuanya RM2.50"
"RM2.50?"
"Yelah, 2.50. Ketam dengan nasi je kan, nasi kamu tu pun sikit je."

Rupanya dia tak nampak daun salad aku terbang. Kalau aku tau 2.50, aku kebas lagi daun salad, tapi aku akan pastikan ketam tu menghempap daun salad tu. Tapi in the end, nasi dengan ketam pun cukuplah. Tercapai impian nak makan ketam.

Moral of the story : Beware of kipas.

-Kai

0 comments:

 
;